La setmana del 11 al 15 de desembre es va celebrar a Belfast, Irlanda del Nord, la reunió transnacional dins del Projecte Erasmus+ «Enterprise is VITAL» sobre Emprendedurisme en el que alumnat de Cicles Formatius i professorat de l’IES La Sènia estan participant des de el curs passat. En esta ocasió, van representar al nostre Centre les professores de Formació Professional Silvia Royo, que a més d’impartir el mòdul de Recursos Humans és Coordinadora de Projectes Europeus Erasmus i Eva Puigcerver, Cap del Departament de FOL i professora d’Empresa e Iniciativa Emprenedora.

Junt a les nostres professores també viatjaren a Belfast dos empresaris representants i directius de l’APIP (Associació de Polígons Industrial de Paiporta ), Gregorio Martínez i Francesc Ferrer.

Altres socis del Projecte VITAL són: El Northern Regional College (Irvine Abraham, Coordinador General del Projecte i els professors Robert Wilsdon i Julie Powel, que ja ens van visitar a Paiporta), en esta ocasió van ser els amfitrions junts a Stephen Scullion, representant del Centre de Negocis de Ballymena (BBC), també d’Irlanda del Nord. La portuguesa EPA, (Escola Professional d’Aveiro), que col·labora amb La Sènia des de fa molts anys en diferents projectes europeus i en mobilitats d’alumnat de Cicles Formatius; i, finalment, la finlandesa escola JAO que serà la pròxima amfitriona en la propera reunió de febrer.

El Projecte VITAL pretén fomentar el esperit emprenedor entre l’alumnat de Cicles Formatius con a una de les alternatives a tindre en conter en la seua inserció professional, cosa que es considera, per part de la Comissió Europea, com a una de les polítiques d’ocupació més importants i en les que s’ha d’incidir més en els nostres jóvens. En la reunió de desembre s’ha analitzat la competició entre grups mixtes per nacionalitats que es va desenvolupar el passat mes de maig a Paiporta i que va tindre lloc en el nostre Centre i en les instal·lacions del Viver d’Empreses que ens va cedir l’Ajuntament de Paiporta i que es va inaugurar per a l’ocasió de esta fase del Projecte Vital. Així mateix s’han debatut les propostes de millora que s’hauran d’aplicar en la propera competició entre alumnat dels centres educatius socis del projecte, que es celebrarà entre el 16 i el 20 d’abril en Aveiro, Portugal.