TALLER TEÒRIC-PRÀCTIC DE SEGURETAT VIAL ENFOCAT AL CICLISME PER A L’ALUMNAT QUE PARTICIPA EN EL PROJECTE EUROPEU ERASMUS + BEING HEALTHY MAKES YOU WEALTHY

El passat 15 de febrer el grup d’alumnes de 3r d’ESO que participa en el projecte europeu Erasmus + Being Healthy makes you Wealthy va rebre un taller teòric-pràctic de seguretat vial enfocat al ciclisme. Ben equipats amb les seues bicis i cascos, l’alumnat va fer el recorregut des de les seues cases fins a l’IES La Sénia.

El taller, que va ser impartit per la policia local de Paiporta, es va dividir en dos parts. En la part teòrica, els alumnes treballaren un qüestionari sobre seguretat i educació vial. Basant-se en la guia del ciclista ,els agents de policia ens explicaren temes molt importants relacionats amb la bicicleta: els avantatges i els beneficis que té per a la nostra salut, la bici com mitjà de transport que no contamina i cuida el medi ambient, la senyalització i el respecte de les normes de circulació, etc.

Després de la classe teòrica, els alumnes posaren en pràctica el que havien aprés en el circuit que la policia local amablement ,havia instal·lat en el pati. Hem de dir que era un circuit molt complet amb senyals de trànsit, semàfors, rotondes, etc.

Els alumnes gaudiren molt i tingueren un comportament exemplar fent cas a tots els suggeriments i explicacions que els agents els donaven.

Una experiència enriquidora i essencial perquè ens adonem dels aspectes positius que té aquest mitjà de transport i comencem a aprofitar la seua utilitat.